Ana içeriğe atla

METAL DEVİ TÜRKİYE PAZARINA GİRDİ

Rus oligarka ait dünyanın en büyük alüminyum üreticisi, İstanbul'da merkez açtı.



İlkokulu Ankara'da okuyan Oleg Deripaska Türkiye'ye dönüyor. Rus oligarka ait dünyanın en büyük alüminyum üreticisi Rusal, İstanbul'da merkez açtı

Ambargolar nedeniyle kendine yeni pazar arayan Ruslar, turizm ve finansın ardından şimdi de sanayide rotayı Türkiye'ye çevirdi. Rusların en önemli metal şirketlerinden olan alüminyum devi Rusal, Türkiye'ye gelme kararı aldı. İlk olarak İstanbul'da merkez açan Rusal, Türkiye'deki operasyonlarının dümenini de Assan Alüminyum'un Fabrika Direktörü İhsan Köseoğlu'na emanet etti.

Rusal'ın Pazarlama ve Satış Direktörü Steve Hodgson, "Güvenli bir pazar olan Türkiye her zaman bizim için önemli bir ülke. Türkiye'de alüminyum pazarı hızla büyüyor. Biz de bu büyümeyle yeni fırsatlar içinde olacağız" dedi. 

72 BİN ÇALIŞANI VAR 

Dünyanın en büyük alüminyum üreticisi olan Rusal, uluslar arası pazarın yüzde 9'unu tek başına kontrol ediyor. 1932 yılında kurulan Moskova merkezli şirketin Avustralya'dan Nijerya'ya, İrlanda'dan Guyana'ya kadar 5 kıtada fabrikası var. 72 binden fazla çalışanı bulunan şirketin cirosu ise 11 milyar doların üstünde. 



İLKOKULU ANKARA'DA OKUDU

Rusal'ın sahibi Türkiye'yi yakından tanıyan Rus oligark Oleg Deripaska. Bir dönem serveti 30 milyar dolara yaklaşan ve Rusya'nın en zengin işadamı olan Deripaska, ülkesinde yaşanan kriz nedeniyle malvarlığını büyük ölçüde kaybetti. 5 milyar dolara yaklaşan serveti onu dünyanın en zengin 230'uncu işadamı unvanını verdi. İlkokulu Ankara'da okuyan Deripaska'nın babası İzmir'deki Petkim'in yapımında çalıştı. Deripaska, her yıl Bodrum'da tatil yapıyor. 
Kerim Ülker/Sabah

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...