Ana içeriğe atla

ABDULLAH KİĞILI ÇİN SEFERİNE ÇIKTI

Abdullah Kiğılı’nın kurduğu Kiğılı Giyim, daha vergiler düşmeden Çin pazarına adım attı.



Kiğılı’nın Çin seferi sürüyor

Çin ekonomisi 2012’den beri yavaşlıyor. Bu yılın ilk çeyrek büyümesi yüzde 7 geldi. Çin Hükümeti, iç piyasayı hareketlendirerek ekonomisine doping yapmak niyetinde. Zaten bunun için de haziran ayında önemli bir adım attı.

Perakende sektörünü hareketlendirmek için hazır giyimden deri giyime, ayakkabıdan kozmetiğe birçok üründe gümrük vergilerini yarı yarıya indirdi. Bu habere en çok sevinen şirketlerden biri erkek giyim üreticisi Kiğılı Giyim oldu.

Abdullah Kiğılı’nın kurduğu Kiğılı Giyim, daha vergiler düşmeden Çin pazarına adım attı. Kiğılı, önce ihracatla girdiği pazarda Weipo Group ile işbirliği yaparak Guangzhou ve Pekin’de iki mağaza açtı. Orada üretim de yaptıran Kiğılı, özellikle vergilerin düşmesinden sonra Çin’deki adımlarını hızlandırma kararı aldı. Kiğılı ve Çinli ortağı ülkenin özellikle kuzey bölgelerinde 15 mağazaya ulaşmayı planlıyor.

Kiğılı’nın Çin’deki mağazaları 400 metrekare civarında. Arkadaşımız Rahime Baş Uçar’ın öğrendiğine göre Kiğılı Çin’de yeni bir mağaza konsepti üzerinde de çalışıyor. Şu anki mevcut büyük mağaza konseptinin yanı sıra 80-100 metrekare satış alanına sahip ağırlıklı olarak gömleklerin satılacağı daha küçük mağazalar da açmak niyetinde.

Konu ile ilgili konuştuğumuz Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem, Çin’de vergilerin düşürülmesinin mağazalaşma çalışmalarını hızlandıracağını söylüyor. “Çin’de takım elbise ihraç ettiğimizde yüzde 60’a varan oranda gümrük vergisi ödüyorduk” diyen Suerdem, “Çin’in daha soğuk ve Pekin’e bakan kuzey bölgelerinde mağazalaşma çalışmalarımızı sürdürmek istiyoruz” diyor. 
Para Dergisi

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...