Ana içeriğe atla

TÜRKİYE DÜNYA İKİNCİSİ OLDU

2013'te vergi artışlarında Türkiye, Portekiz'in ardından ikinci sırada geliyor.

OECD'de toplam vergilerin gayri safi milli hasılaya oranı en fazla olan ülke yüzde 48,6 ile Danimarka olurken, Meksika yüzde 19,7 ile en alt sırada yer aldı.

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) raporuna göre, 2012-2013 yılları arasında vergi artışlarında Portekiz ilk sırada yer aldı.

Merkezi Paris'te bulunan OECD'nin 2014 vergi raporuna göre, 2012 ve 2013 yılları arasında vergilerin gayri safi milli hasılaya oranında yüzde 2,2 artışla Portekiz ilk sırada bulunuyor. Portekiz'i 1,7 artışla Türkiye, yüzde 1,5 artışla Slovakya izledi.

OECD verilerine göre yüzde 1,4 artışla Danimarka dördüncü sırada, yüzde 1,2 artışla Finlandiya beşinci sırada geldi. Vergiler bir önceki yıla oranla Norveç'te yüzde 1,5, Şili'de yüzde 1,2 Yeni Zelanda'da ise yüzde 0,9 düşüş gösterdi. OECD ülkeleri içinde ortalama olarak vergi yükü 0,4 puan artarak, yüzde 34,1'e çıkarken, 2013'te vergi gelirlerinin gayri safi milli hasılaya oranı 21 ülkede artarken, sadece 9'unda düşüş gösterdi.

2013 verilerine göre vergilerin, gayri safi milli hasılaya oranının en fazla olduğu ülkeler sıralamasında yüzde 48,6 ile Danimarka ilk sırada, yüzde 45 ile Fransa ikinci sırada ve yüzde 44,5 ile Belçika üçüncü sırada yer aldı. Sıralamanın sonunda ise yüzde 19,7 ile Meksika yer alırken, yüzde 20,2 ile Şili sondan ikinci, yüzde 24 ile Kore sondan üçüncü oldu. Türkiye'de ise bu oran 2012 yılında 27,6 iken, 2103 yılında 1,7 puan artışla yüzde 29,3 çıktı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...