Ana içeriğe atla

RUSLAR AKKUYU NÜKLEER SANTRAL İÇİN İNŞAAT TARİHİNİ AÇIKLADI

Rosatom Akkuyu nükleer santralında inşaata Mart başında başlamayı düşünüyor.

Rosatom Akkuyu nükleer santral ile ilgili görsel sonucu

Rus nükleer enerji şirketi Rosatom, Türkiye’de Akkuyu nükleer santralının inşaatına Mart ayı başlarında başlanabileceğini söyledi.
Rosatom, nükleer tesis projesindeki yüzde 49 hissesini bu yıl sonuna kadar Türk şirketlerinin oluşturduğu bir konsorsiyuma satacak.
Akkuyu Nükleer Santrali'nin yüzde 49'u Cengiz-Kolin-Kalyon'a satılacak
Rosatom’un şirket geliştirme ve uluslararası ticari ilişkiler başkan yardımcısı Kirill Komarov dün Londra’da Dünya Nükleer Derneği’nin konferansında Reuters’e yaptığı açıklamada, Rosatom’un hisselerini Cengiz-Kolin-Kalyon konsorsiyumuna satma çalışmalarının devam ettiğini söyledi.
Komarov, “Gelecek yılın başında Türkiye’den nükleer işletme ruhsatını alacağımızı ve birinci çeyrek sonunda ilk betonlamaya başlayacağımızı umuyoruz” dedi.
Komarov projenin, bir an önce tamamlanmasını isteyen Türk hükümetinin güçlü desteğine sahip olduğunu belirtti.
Akkuyu projesi, 20 milyar dolar maliyetiyle Rusya’nın kamu kuruluşu olan Rosatom’un elindeki büyük kontratlardan biri.
Komarov, yap-sahip ol-devret modeline göre tamamlanacak olan projede Türkiye’nin Rosatom’a 15 yıl süreyle, kw/saat başına 12.35 cent ortalama elektik ücreti ödeyeceğini ve bunun enflasyona uyarlanmış fiyat olmadığını söyledi. Rosatom, kendi yatırımını çıkardıktan sonraki gelirlerinin yüzde 20’sini Türkiye’ye ödeyecek.
Yap-sahip ol-devret modelinin, Rosatom’un gelişmekte olan ülkelerde kullandığı standart model olduğunu söyleyen Komarov, uyguladıkları başka modeller de bulunduğunu söyledi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...