Ana içeriğe atla

İKİNCİ EL ARAÇ SATIŞINDA YENİ DÖNEM BAŞLIYOR

İkinci el araç satışına yönelik çok önemli düzenlemeler öngören yeni yönetmelik geliyor.

İlgili resim

Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci’nin talimatıyla başlatılan bu çalışmayla, ikinci el taşıt ticaretiyle uğraşacaklara yetki belgesi alma koşuluyla birlikte motor ve şanzıman gibi parçalar için garanti verme yükümlülüğü ile 8 yaş ya da 160 bin km altındaki araçlara ekspertiz raporu zorunluluğu öngörülüyor.
Çalışmayla getirilecek yenilikler şöyle:
YETKİ BELGESİ KOŞULU
“İkinci el taşıt ticareti yapacak tacirler ile esnaf ve sanatkarlara, her bir işletmesi için yetki belgesi alma şartı getirilmesi öngörülüyor. Yetki belgesi alınabilmesi ise bu kişilerin hırsızlık, dolandırıcılık ve kaçakçılık gibi suçlardan hüküm giymemiş olması, bakanlıkça öngörülmesi halinde gerekli eğitimleri alması ve belge sahibi olması koşullarına bağlanıyor. 
TAŞIT TANITIM KARTI
İkinci el taşıt satışına aracılık eden işletmelere, kendisine teslim edilen taşıtlar için taşıtın adına tescilli olduğu kişiye verilmek üzere taşıt teslim belgesi düzenlemesi koşulu da getiriliyor. Satışa sunulan taşıtın üzerinde taşıtın tanıtıcı bilgelerinin yer aldığı tanıtım kartı bulundurulacak. Tanıtım kartında, ikinci el taşıtın markası ve modeli, model yılı, numaralarının bir kısmı karartılmak suretiyle motor ve şasi numarası, plakası, yakıt türü, kilometresi, boyalı ve değişen parçaları gibi bilgilerin yer alması zorunlu olacak. 
EKSPERTİZ RAPORU
8 yaş ya da 160 bin km altındaki ikinci el taşıtlar için işletmelere taşıt satışı öncesinde ekspertiz raporu alma ve satış sırasında bir nüshasını alıcıya teslim etme zorunluluğunun getirilmesi de öngörülüyor. 
MOTOR GARANTİSİ
Motor ve şanzıman gibi parçaların satış tarihinden itibaren 5 bin km’ye ya da 3 ay süreyle geçerli geçerli olacak şekilde garanti verme yükümlülüğü de getiriliyor. 
NOTERLİK VE BANKA ŞUBESİ
İkinci el araç ticareti yapılan yerlerin taşıması gereken fiziki koşullar da düzenleniyor; alım satım işlemlerini hızlandırmak için satış yerlerinde noterlik ve banka şubeleri için yer verilmesi, hoparlör sistemi, aydınlatma sistemi, güvenlik kamerası, ibadet yerleri bulunması ve engelliler dikkate alınarak ortak kullanım alanlarının tasarlanması gibi.
BAKAN TÜFENKCİ: AKTÖR PROFİLİ NETLEŞECEK
BAKAN Tüfenkci, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre 2016 yılının ilk üç ayında 1 milyon 628 bin 466, 2017 yılının aynı döneminde 1 milyon 722 bin 376 adet ikinci el araç satışına karşılık, Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre 2016 yılının ilk iki ayında 168 bin 486, 2017 yılının aynı döneminde ise 156 bin 90 adet sıfır km araç satıldığını belirterek Hürriyet’e şu bilgiyi verdi:
HEDEF MESLEK İTİBARININ KORUNMASI
“Buna göre, satışı yapılan sıfır km motorlu kara taşıtlarının sayısı, satışı yapılan ikinci el motorlu kara taşıtlarının sayısının 2016 yılı itibarıyla yüzde 10,3’ü, 2017 yılı itibarıyla ise yüzde 9’u kadardır. Önemi rakamlarda da görülen sektör için Bakanlığımıza verilen görev ve yetki doğrultusunda, “İkinci El Motorlu Kara Taşıtlarının Ticareti Hakkında Yönetmelik Taslağı çalışmalarına hız verdik. Bu düzenleme ile ikinci el araç ticaretinde aktör profili netleşecek. Amacımız kayıt dışı faaliyetlere dur demek ve vergi kayıplarının önüne geçmek. Yine ikinci el araç alım satım işi ile uğraşanların taşıması gereken nitelikleri belirlemeyi ve bu kişilerin meslek itibarını korumayı hedefliyoruz.”

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...