Ana içeriğe atla

TÜRK DENİM MARKASI SATILIYOR

Amerikalılara “Bu Türkler de çok oluyor” dedirten Türk denim sektörünün önde gelen markalarından Mavi’deki hisseler 3 yıl içinde yine el değiştirecek.

Konuyla ilgili açıklama önceki akşam bir grup gazeteci ile bir araya gelen Mavi’nin CEO’su Cüneyt Yavuz’dan geldi.

Mavi’nin CEO’su Cüneyt Yavuz, Mavi’nin hissedarı olan Akarlar Ailesi’nin satış konusundaki düşüncelerini bilmediğini belirtti.

Amerikalılara “Bu Türkler de çok oluyor” dedirten Türk denim sektörünün önde gelen markalarından Mavi’deki hisseler 3 yıl içinde yine el değiştirecek.

Özel girişim sermayesi fonu olarak faaliyet gösteren ve halen Ziylan, Tekin Acar, Golf, Doğtaş, Domino’s Pizza, UNO, Intercity ve Pronet gibi şirketlerde de yatırımları bulunan Turkven, 2008’de ortak olduğu Mavi’deki hisselerini satıyor. Konuyla ilgili açıklama önceki akşam bir grup gazeteci ile bir araya gelen Mavi’nin CEO’su Cüneyt Yavuz’dan geldi.

YILDA 6.5 MİLYON JEAN SATIYOR

1991 yılında İstanbul’da kurulan Mavi, Türkiye’nin yanı sıra yurtdışında da en iyi markalar arasında öne çıkıyor. Yılda ortalama 6.5 milyon jeans satan marka, 2008’den bu yana her yıl yüzde 30’un üzerinde büyüyor. Mavi’nin geçen yıl 966 milyon liralık ciroya ulaştığını kaydeden Cüneyt Yavuz, halen 50 ülkede toplam 379 mağaza ve 5 binin üzerinde satış noktasında hizmet verdiklerini vurguladı. 2015’te 71 milyon TL yatırım ve 1.2 milyar lira ciro hedefleyen Mavi, bu yıl 500 kişi daha işe alıp çalışan sayısını 3 bin 500 çıkarmayı hedefliyor.

BU İŞİN AKIŞI BÖYLE

Mavi’nin kıs dönemde hızlı bir markalaşma süreci yakaladığının altını çizen Yavuz, Turkven’nin hisselerini satıp şirketten çıkacağını açıkladı. 2000 yılından bu yana özellikle Türkiye’de aktif olan özel girişim sermayesi Turkven’in 2008’de Mavi’nin yüzde 35’ini satın aldığını hatırlatan Yavuz, şunları söyledi: “Bu tür fonlar, şirketleri belli dönemler itibariyle alırlar ve satarlar. Bu süre de 10 yıldır. Bu fonun da Mavi’deki yatırımı 7’nci yılına girmiş durumda. İlave süre talebi olmadığı sürece Turkven, Mavi’deki hisselerini üç yıl içinde satıp çıkacaktır. Bu işin akışı böyle.”
Mehtap Ertürk/Sözcü

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...