Ana içeriğe atla

DEMET SABANCI GELİRİ NASIL KATLADI?

DEMSA Group’un patroniçesi Demet Sabancı Çetindoğan, Pera Palace Hotel Jumeriah’de geliri yüzde 50 artırmayı başardı. İşte sırrı...


DEMSA Group’un sahibi Demet Sabancı Çetindoğan, “Pera’yı yeniledik. İç mekânı yeniden kendi dönemine uygun olarak giydirdik. Ev sıcaklığı kattık. Önce pastane kısmını açtık. Restorasyonun ardından yüzde 50 gelir arttı. Sadece pastane girişi yüzde 30 yükseldi” dedi.

DEMSA Group’un sahibi Demet Sabancı Çetindoğan ile, 18’inci yüzyılın sonlarına gidiyoruz. Pera Palace Hotel Jumeriah’da buluşuyoruz. Konu konuyu açıyor. 

Perakendede en büyük gruplardan oldunuz. Nasıl gidiyor? 

- Sanırım en büyük ikinci perakende grubuyuz Türkiye’de. Ama müşteri yelpazesine bakınca A+’dan D’ye kadar geniş bir kesime hitap ediyoruz. Harvey Nichols ve Brandroom ile lüksteyiz, Shopping TV’deki telefon ve online satış ile ev hanımlarına hitap ediyoruz. 

 La Fayette’i Anadolu yakasında açacaksınız. Harvey Nichols’ı orada açmaktan vazgeçtiniz mi?

- La Fayette 2015 sonunda açılıyor. Böylesi büyük mağazaları açmak kolay değil. Yer bulamıyoruz. Bu nedenle daha küçük metrekarelerde Brandroom açabiliyoruz. Ama hâlâ AVM çılgınlığı devam ediyor. Yani yer olursa Anadolu yakasında da Harvey Nichols açabiliriz. 

Türk tasarımcılara İngiltere’de nasıl destek olacaksınız?

- Harvey Nichols içinde Türk tasarımcılar desteklenecek. Şu anda çok sayıda yabancı tasarımcı da Türkiye’deki Harvey Nichols mağazaları ve Brandroom’da yer edinebilmek için kapımızda sırada. Randevu için ısrar ediyorlar.  

Pera Palace Jumeriah otel, çok yakında açıldı ama yeniden dekorasyon yaptınız. Ne oldu?

- Otele gelenler zaman tüneline girdiğini söylüyor. Otelin ilk haline sadık kalarak restore ettik ve bir müze gibi ele aldık. Zaten müze otel statüsünde. Ancak buranın bir mekân olduğunu unuttuk. İç mekânı yeniden kendi dönemine uygun olarak giydirdik. Ev sıcaklığı kattık. Önce pastane kısmını açtık. Restorasyonun ardından yüzde 50 gelir arttı. Sadece pastane girişi yüzde 30 yükseldi. Şef de değişti ve onun da kesin etkisi oldu. Orient Terrace’ı açtık şimdi. Thrillist’in “Dünyanın En İkonik Otelleri” listesine Türkiye’den giren tek otel oldu.

 Oteli yenilerken çok sayıda antika da bulmuştunuz. Nasıl değerlendirdiniz onları?

- Bir kısmını vakfa verdik. Burada sergileyip, kullandıklarımız da var. Lobide kullandığımız çay servis masası ve gümüş çay demliği hep o bulduğumuz antika eşyalar… Burası Agatha Christie’nin Doğu Ekspres’inde Cinayet romanını yazdığı, Ernest Hemingway’in, İnönü’nün kaldığı bir otel. Atatürk’ün kaldığı oda ayrıca ziyarete açık zaten.

10 yıldır inşaatı süren otel açılıyor

Maçka’da 10 yıldır inşaatı süren otelde sona geldiniz mi?

- Evet, Temmuz’da açılıyor. Starwood’un en lüks markası St. Regis olarak açılacak. Burayı inşaat halinde 4 yıl önce satın aldık. Nişantaşı sakinleri biraz şikâyetçiydi ama şimdi orada çok güzel bir sinerji yaratacak. Otelin altında 9 butik var. Tom Ford, Alexarder McQueen ve birkaç marka açıldı, diğerleri de otelle birlikte açılmış olacaklar.

Yeni otel projesi var mı?

- İstanbul’da bir iş oteli yapacağız. Levent Plaza’nın bir kısmı bize ait. O bölümleri otele çevireceğiz. Türkiye’de pek olmayan bir 

konsept ama yurtdışında bazı binaların bir kısmı otel olarak kullanılabiliyor. Önemli bir markayla da görüşme halindeyiz.

Kordon da saklayacağız 

 Kök hücre bankası Onkim’de yenilikler var mı?

- Kordon bankacılığı devam ediyor. Şimdi kordonun kendisini de saklamaya başlıyoruz. PRP denen, kendi kanınızdan yüzünüze uygulanan estetik bir operasyon var. Bunu uygulamadan önce bir test yaptırmak gerekiyor. O testi İstanbul’da ilk yapan biz olacağız.

İzlediğim kanalın sahibi oldum

Sabancı’dayken sanayi, tarafındaydınız. Şimdi moda, perakende, turizm. Daha keyifli alanlarda mısınız?

- Sabancı’da 20 yıl keyifle sanayinin içindeydim. Son 5 yıl Fashion TV izledim. Modayı ve gelecek trendleri anlamak için. Sonra o kanalın sahibi de oldum. Ülkeye yeni markalar kazandırmak da çok keyifli.

Türkiye’nin ülke markasına ihtiyacı var

Turizm ve perakende birbirini çok etkileyen sektörler. Siz nasıl bir sinerji yaratıyorsunuz?

- Eskiden yurtdışına herkes alışverişe giderdi. Artık sadece kültür-sanat işlerine gidiyorlar. Alışveriş caddeleri bir kentin ekonomik zenginliğiyle ilgili göstergedir. Eskiden 1 liraya nazar boncuğu veya hediyelik eşya alan turist yerli markalardan, mağazalardan ve yabancı lüks markalardan alışveriş yaparak daha fazla para bırakarak ayrılıyor ülkemizden. Biz ne kadar zengin turist getirirsek o kadar çok para bırakırlar. Özellikle turizmde ‘Türkiye markası’ yaratmalıyız. Bir markanın nesi var bir ülkenin sesi var. Bizim güçlü, pozitif ülke markasına ihtiyacımız var. Örneğin İngiltere, o kadar güçlü imajına rağmen ‘Great’ temalı ülke tanıtımı yapıyor. 

Demet Cengiz/Hürriyet

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ÜNLÜ GİYİM MARKASINI SATTI,RESTORAN İŞİNE GİRDİ

Markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arslanlı Örme Sanayii’nin sahibi Kaynar Ailesi restoran işletmeciliği alanına hızlı bir giriş yaptı. Yakın zamanda Arslanlı markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arkadaşımız Ceyhan Konuk’un görüştüğü ailenin ikinci kuşak temsilcisi Erman Kaynar, bu işe ciddi bir kaynak ayırdıkları bilgisini veriyor. Kaynar, yakın zamanda tekstil işinden tamamen çıkmayı planladıklarını da ekliyor. Levent’te Kanyon AVM’nin hemen yanında yer alacak Butcha Steakhouse ve Marly şirketin ilk yatırımları. Bu restoranlar 1 Ağustos’ta hizmete girecek. Butcha Ankara’da da şubeleri bulunan ünlü bir steakhouse. Markanın İstanbul haklarını satın alan Kaynar Ailesi, bu markayla büyümeye devam edecek. Marly ise geniş bir bara sahip ve dünya mutfaklarından örnekler sunan yeni bir format ol...