Ana içeriğe atla

AĞAOĞLU, RÜZGARI NEDEN SATIYOR?

Ali Ağaoğlu, enerjide agresif büyüme peşindeyken neden aniden satışa çıkardı?


Ağaoğlu, rüzgarı neden satıyor?


Ağaoğlu markasıyla konutlar üreten Ali Ağaoğlu, enerji sektöründe hızlı büyüyordu. Ağaoğlu geç girdiği enerji işinde sektörün önde gelen firmaları arasına girmişti. Ancak ani bir kararla 147 MW'lık rüzgâr santrali portföyünü satacağını açıkladı.
Hatırlanacağı gibi Ağaoğlu, 2010 yılında 250 milyon TL’lik yatırımla Balıkesir’deki Şah Rüzgar Enerji santralini devreye sokmuştu. Ali Ağaoğlu, Gökçeada ve Tatlıpınar RES (Rüzgar Enerjisi Santrali) ihalelerine girerek en uygun teklifi vermişti. Balıkesir Edincik’te de rüzgar enerjisine dönük bir yatırım planlıyordu.
Ancak Ağaoğlu'nun rüzgâr santrallerini satacağı haberi gündeme bomba gibi düştü. Kulağımıza gelen bilgilere göre Ağaoğlu rüzgar işinden çok zarar etmiş. İstediği karlılığa bir türlü ulaşamamış. Bunun üzerine satmaya karar vermiş. 
Ağaoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ağaoğlu, "Satışa çıkardığımız toplam 147 MW'lık rüzgâr santrali portföyü için 9 teklif aldık. Nisan ayı içinde teklif sahipleriyle yüzyüze yapacağımız görüşme ve değerlendirmelerin ardından karar vermeyi düşünüyoruz" diyor.

BÜROKRASİDEN ÇOK ŞİKAYETÇİ

Ali Ağaoğlu'nun Mersin Mut'taki rüzgar santralini 2010 yılında Başbakan Erdoğan açmıştı. Ağaoğlu, törende EPDK Başkanı Köktaş'ı Başbakan Erdoğan'a şikayet etmişti. Ağaoğlu,  tören sonrası patronlardunyasi.com'a yaptığı açıklamada 3 yıldır EPDK'da 1 Milyar Dolarlık rüzgar enerjisi için teminat mektubunun beklediğini belirterek, "Bize ne evet ne de hayır diyorlar. 3 yıldır proje bekletilir mi? Her sene teminat mektupları için bankalara dünya kadar komisyon ödüyoruz. EPDK artık yatırımcıyı daha fazla bekletmesin karar versin" diye konuşmuştu.

www.patronlardunyasi.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...