Ana içeriğe atla

SABİHA GÖKÇEN'DE ZOR SAATLER

Bir dönem, zamanında kalkış konusunda dünya sıralamalarına giren Sabiha Gökçen’den bugün rötarsız kalkış ve iniş pek mümkün değil..



İstanbul’un Anadolu yakasındaki havaalanı Sabiha Gökçen, geçen yıl Malaysia Airports Holdings’in (MAH) oldu. Limak’ın hisselerini alan Malezyalılar, yaptıkları yatırımdan memnun.

1998’de temeli atılan 2001 yılında tartışmalarla tamamlanan ve ilk yıllar adeta hayalet bir havaalanı görünümünde olan Sabiha Gökçen’de 10 yılda çok hızlı bir gelişme yaşandı.

Önceleri yıllık iki bin yolcuyu zor bulan havalimanı, 2015 Kasım itibariyle 25 milyon yolcuya ulaştı. Pegasus’un ciddi katkısının ardından Türk Hava Yolları’nın da uçuşlarının bazılarını buraya almasıyla büyüme rekora ulaşırken, yolcuların çektiği sıkıntılar da artmaya başladı.

ZOR GÜNLER YAŞANIYOR

Bir dönem, zamanında kalkış konusunda dünya sıralamalarına giren Sabiha Gökçen’den bugün rötarsız kalkış ve iniş pek mümkün değil. Uçak sayılarının artması, buna karşılık apronların yetersiz kalmasıyla zor günler yaşanıyor.

Yani artık havalimanının kapasitesi dolmuş, büyümenin sonuna gelinmiş. Oysa Bursa-İzmit köprüsü açıldığında, kaçınılmaz olarak o bölgeden de bir yolcu akışı olacak. Malezyalılar artan yolcu sayısından memnun, ancak bir an önce DHMİ’nin ikinci pisti inşaat etmesini istiyor. Havalimanını yakından bilen bir işadamının yorumu ise şöyle: “Havalimanı olmayacak bir şey yapıyor. Havaalanının kapasitesi zorlanıyor. İkinci pistin zaman geçirmeden yapılması gerek. Bu, üçüncü havalimanı kadar önemli.”

YENİ ORTAKLA RAKİP OLMAYA HAZIRLANIYOR

BU arada Sabiha Gökçen’de önemli bir ortaklık gerçekleşti. Önümüzdeki günlerde açıklanması beklenen bu ortaklık çerçevesinde havalimanının apron işletmeciliğini artık Genel Havacılık A.Ş. yapacak. Ömer Sulyak’a ait Genel Havacılık, hali hazırda özel uçaklara hizmet veriyor. Artık apron işletmeciliğine yöneliyor. Genel Havacılık’ın Sabiha Gökçen için bir başka hedefi daha var. Havaalanını uluslararası olarak, özel jetlerin merkezi yani “hub” yapmak. Grubun bir sonraki adımı ise terminal işletmeciliğine soyunmak olacak. Yani Genel Havacılık yeni ortaklıkla TAV, Limak gibi terminal işletmecilerine rakip olmaya hazırlanıyor!
 (Jale Özgentürk/Hürriyet)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ZORLU PLAZA HASTANE Mİ OLACAK?

Zorlu Holding’in ve holdinge bağlı şirketlerin yönetim merkezi uzun süre Avcılar’daki Zorlu Plaza oldu. Buranın da hastane olacağı epeydir konuşuluyordu. Zorlu Holding’in temeli tekstil sektörüne dayanır. Sadece Türkiye’nin değil, dünyanın da önde gelen ev tekstili üreticileri arasında bulunan Zorlu, Vestel’i satın aldıktan sonra beyaz eşya ve tüketici elektroniği sektöründe de dünyada isminden söz ettirmeye başladı. Yeni sektörlere yatırımdan geri durmayan Zorlu Holding bugün madencilikten savunma sanayine, gayrimenkulden enerjiye birçok alanda faaliyet gösteriyor. Zorlu Holding’in ve holdinge bağlı şirketlerin yönetim merkezi uzun süre Avcılar’daki Zorlu Plaza oldu. Ancak şirket bu plazadaki tüm birimlerini Levent’te, Büyükdere Caddesi üzerinde yeni inşa ettiği Levent 199 isimli gökdelenine taşıdı. Zorlu Plaza binası ise geçen mayıs ayından bu yana boş durumda. Plaza’nın sadece alt katında Zorlu Tekstil’e ait depo bulunuyor. Zorlu Holding’in bu binadan taşınacağı ve buranın da ha

RÖNESANS HOILDİNG MİLYON DOLARLIK İŞLERİ KİME BIRAKTI?

12 Milyar TL aktif büyüklüğe ulaşan Rönesans Grubu’nun Başkanı Erman Ilıcak, iş hayatındaki yeni fırsatları kovalarken, günlük icradan çekilme kararı aldı. Rönesans Grubu’nu Türkiye kamuoyu ağırlıklı olarak AVM yatırımlarıyla tanısa da grubun asıl işi müteahhitlik. Grubun lokomotif şirketi Rönesans İnşaat. Halen 13 ülkede 35 bin çalışanı olan Rönesans Grubu’nun 23 bin çalışanının Rusya’da olduğu biliniyor. 21 yılda hızla büyüyen Rönesans Grubu, bugün 12 milyar TL aktif büyüklüğe ulaşmış durumda. 2012 yılına göre aktif büyüklüğünü 2013’te yüzde 67, cirosunu yüzde 76 artıran Rönesans, dünyanın en büyük 100 müteahhitlik firması içinde 64’üncü sırada yer alıyor. Müteahhitlik ile işe başlayan grup, enerji, perakende ve sağlık sektörüne de yatırım yapıyor. Grubun büyük ortağı Erman Ilıcak, iş hayatındaki yeni fırsatları kovalarken, günlük icradan çekilme kararı aldı. Aslında genellikle 70-80 yaşının üstündeki patronların verdiği bu kararı Ilıcak, 47 yaşında aldı. Bu yılbaşında yapılan bir

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluştuk.