Ana içeriğe atla

VAHAP KÜÇÜK'ÜN DEV HEDEFİ

Vahap Küçük’ü 1997 yılına kadar pek kimse tanımazdı. Fransız çocuk giyim markası LC Waikiki’yi aldıktan sonra kamuoyunda tanınır hale geldi.

İlgili resim

Vahap Küçük’ü 1997 yılına kadar pek kimse tanımazdı. Fransız çocuk giyim markası LC Waikiki’yi aldıktan sonra kamuoyunda tanınır hale geldi.
Küçük, LC Waikiki’yi bu tarihten itibaren büyütmeye başladı. Sınırlı sayıda ülkede mağazası bulunan LC Waikiki, bugün Türkiye’nin en büyük hazır giyim markası. Başlangıçta sadece çocuklara yönelik ürünleri bulunan LC Waikiki’nin artık sadece çocuk değil, kadın erkek her yaş grubuna hitap eden ürünleri bulunuyor. Çocukları hatırlatan maymunlu logodan da bu nedenle vazgeçilmiş. Global marka yolunda hedef koyan şirket yönetimi logo değişimini bu nedenle gerçekleştirmiş. 
LC Waikiki bugün 33 ülkede 700’ün üzerinde mağazası var. 32 bin 500 çalışanı ile 9 milyar 400 milyon TL’lik ciroya ulaşmış durumda. Piyasada perakendede durgunluk var diyenlerin aksine büyümesini hız kesmeden sürdürüyor. 2016 yılını yüzde 25 büyümeyle kapatmayı planlıyor.
Bu yıl 130’u yurt dışında 40 mağaza açılışı ile kapatacak. 2017 yılı hedefi de bundan aşağı değil. 120’si yurt dışında 40 mağaza daha açmayı planlıyor. Gelecek yılın ciro hedefi ise 11 milyar TL’nin üzeri. Yıllık mağaza yatırımları 250 milyon doları geçiyor. Bu mağazalarda yıllık 250 milyon adetlik ürün satışı gerçekleşiyor. 
LC Waikiki’nin patronu Vahap Küçük, global marka olmak için kolları sıvamış. İlk yurt dışı mağazasını 2009 yılında Romanya’da açan LC Waikiki, bugün 33 ülkeye ulaşmış durumda.  
Toplam cironun yüzde 30’u yurtdışından geliyor. Ancak yapılan yatırımlar bu dengenin değişeceği yönünde. Global marka olabilmek için ciro dengesinin yüzde 50’nin üstü yurt dışından olması gerekiyormuş. Bu hedefler doğrultusunda ilerleyen LC Waikiki’nin patronu gelecek yıl cironun yüzde 40’ını yurtdışından hedefliyor. 2018 yılında da yüzde 50-50 dengesini yakalayarak global marka olmayı hedefliyor. 
Vahap Küçük, şu sıralar yurtdışında mağaza açılışından açılışına koşturuyor. Rusya’dan Afrika’ya Balkan ülkelerinden Asya’ya bir dizi mağaza açılışının planlarını yapıyor. Öğrendiğimize göre yakın zamanda Libya mağazası devreye girecekmiş. Peşinden de Kenya, Malezya ve Endonezya mağazaları açılacakmış. “Çocuksu” marka büyüdü ve artık ülke sınırlarına sığmıyor.  LC Waikiki, yakın bir gelecekte dünyanın sayılı markalarından biri haline gelecek gibi görünüyor. 
Para Dergisi

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ZORLU PLAZA HASTANE Mİ OLACAK?

Zorlu Holding’in ve holdinge bağlı şirketlerin yönetim merkezi uzun süre Avcılar’daki Zorlu Plaza oldu. Buranın da hastane olacağı epeydir konuşuluyordu. Zorlu Holding’in temeli tekstil sektörüne dayanır. Sadece Türkiye’nin değil, dünyanın da önde gelen ev tekstili üreticileri arasında bulunan Zorlu, Vestel’i satın aldıktan sonra beyaz eşya ve tüketici elektroniği sektöründe de dünyada isminden söz ettirmeye başladı. Yeni sektörlere yatırımdan geri durmayan Zorlu Holding bugün madencilikten savunma sanayine, gayrimenkulden enerjiye birçok alanda faaliyet gösteriyor. Zorlu Holding’in ve holdinge bağlı şirketlerin yönetim merkezi uzun süre Avcılar’daki Zorlu Plaza oldu. Ancak şirket bu plazadaki tüm birimlerini Levent’te, Büyükdere Caddesi üzerinde yeni inşa ettiği Levent 199 isimli gökdelenine taşıdı. Zorlu Plaza binası ise geçen mayıs ayından bu yana boş durumda. Plaza’nın sadece alt katında Zorlu Tekstil’e ait depo bulunuyor. Zorlu Holding’in bu binadan taşınacağı ve buranın da ha

RÖNESANS HOILDİNG MİLYON DOLARLIK İŞLERİ KİME BIRAKTI?

12 Milyar TL aktif büyüklüğe ulaşan Rönesans Grubu’nun Başkanı Erman Ilıcak, iş hayatındaki yeni fırsatları kovalarken, günlük icradan çekilme kararı aldı. Rönesans Grubu’nu Türkiye kamuoyu ağırlıklı olarak AVM yatırımlarıyla tanısa da grubun asıl işi müteahhitlik. Grubun lokomotif şirketi Rönesans İnşaat. Halen 13 ülkede 35 bin çalışanı olan Rönesans Grubu’nun 23 bin çalışanının Rusya’da olduğu biliniyor. 21 yılda hızla büyüyen Rönesans Grubu, bugün 12 milyar TL aktif büyüklüğe ulaşmış durumda. 2012 yılına göre aktif büyüklüğünü 2013’te yüzde 67, cirosunu yüzde 76 artıran Rönesans, dünyanın en büyük 100 müteahhitlik firması içinde 64’üncü sırada yer alıyor. Müteahhitlik ile işe başlayan grup, enerji, perakende ve sağlık sektörüne de yatırım yapıyor. Grubun büyük ortağı Erman Ilıcak, iş hayatındaki yeni fırsatları kovalarken, günlük icradan çekilme kararı aldı. Aslında genellikle 70-80 yaşının üstündeki patronların verdiği bu kararı Ilıcak, 47 yaşında aldı. Bu yılbaşında yapılan bir

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluştuk.